Λίγο πριν τις πανελλαδικές εξετάσεις

ΥΠΟεκτίμηση ή ΥΠΕΡεκτίμηση;;
ΤΙΠΟΤΑ από τα δύο..

Και έτσι όπως πλησιάζει προς το τέλος η προσπάθεια μιας ακόμα γενιάς να περάσει την πύλη κάποιου ΑΕΙ ή ΤΕΙ, εμφανίζονται από την πλευρά των υποψηφίων διαφορετικές μεταξύ τους τάσεις. Και λέγοντας τάσεις εννοώ την προσπάθεια αυτοπροσδιορισμού της «θέσης» τους ενόψει των Πανελλαδικών εξετάσεων του Μαΐου.


Η μια ακραία τάση, αφορά εκείνους που το «μη δημιουργικό» άγχος ή η σύγκριση με άλλους εμποδίζει τον προσδιορισμό της αντικειμενικής εικόνας – πορείας τους με αποτέλεσμα την υποτίμηση των πραγματικών δυνατοτήτων τους.


Στο άλλο άκρο, παρατηρεί κάποιος άτομα με εμφάνιση «ξερολισμού», που σου δίνει την αίσθηση ότι ξαφνικά βρέθηκαν στο πτυχίο πριν καν δουν το όνομά του στους πρωτοετείς φοιτητές.
Αυτό λέγεται υπερτίμηση των δυνατοτήτων που αυτόματα σημαίνει υποτίμηση του «αντιπάλου». Είναι γνωστό τι συμβαίνει τις περισσότερες φορές σε αυτή την περίπτωση.
Η εμπιστοσύνη στις δυνάμεις μας (κάτι πολύ θετικό) δεν έχει «καμία» σχέση με την υπερτίμηση αυτών.

Σαν δάσκαλος που θεωρεί ότι δεν μεταφέρει «έτοιμη» γνώση αλλά βοηθάει στην κατανόηση της γνώσης ή στη δημιουργία νέας, θα ήθελα να παροτρύνω τους ανήκοντες στις δύο παραπάνω κατηγορίες να «σκεφτούν» πολύ σοβαρά τις συνέπειες της υποεκτίμησης ή της υπερεκτίμησης.
Ίσως καταλήξουν στο συμπέρασμα ότι μπορεί να αποδειχτεί ότι και οι δύο είναι εξίσου λανθασμένες.

Καλή συνέχεια στην προσπάθειά σας «παραμερίζοντας» τις λέξεις «υπό» και «υπέρ»…

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *